پاورپوینت تولید شیر

دسته بندي : مهندسی » سایر رشته های مهندسی
دانلود پاورپوینت با موضوع تولید شیر،
در قالب ppt و در 19 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت
شیر محصولی است که از دوشیدن کامل و بالانقطاع یک پستانداربدست میآید وبایدکاملا بهداشتی جمع آوری شده،سالم و عاری از کلستروم (آغوزیاماک)باشد.
به عبارت دیگر،شیر محصولی است که ازغدد پستانی تمام پستانداران ترشح می شود ودر اثریک یا چند مرتبه دوشیدن جمع آوری می شود.دراینجا منظور از شیر،شیر گاو است.
عمل شیر دوشی دردامداری کوچک با دست ودر دامداری های بزرگ با دستگاه شیر دوشی انجام می شود.پس از انتقال شیربه مراکزجمع آوری ،آزمایش هایی بر روی شیر خام صورت می گیرد که بعد ازتایید سلامت به حمل می شود.
انتقال شیربه کارخانه های تولیدی دردمای پایین ارزش میکروارگانیسم ها وبالا رفتن بارمیکروبی شیر جلو گیری می کند ودر نتیجه به حفظ سلامت شیر کمک می کند.
تاریخچه:
براساس یافته محققان،زمان پیدایش کشاورزی درحدود 10-15هزارسال قبل حدس می زنند،این دورویداد نقاط عطفی رادرتاریخ زندگی بشربزرگ بوده است.
همزمان با نگهداری دام استفاده ازشیرآن برای مصارف خانگی مرسوم محلی به عنوان کالا مورد تبادل قرار می گرفت. تحول و نوآوری در صنعت دامپروری ازحدود2قرن پیش ذکرگردیده است وبا ساختن ابزارهای فرآیند کننده مانند خامه گیر شروع شد که از آن پس تا امروزه،تولیدشیرومحصولات   تهیه شده ازآن،به عنوان ترکیبات غنی از صنایع غذایی محسوب می گردد.به گونه ای که درمواردیمصرف سرانه کشورهای جهان به عنوان شاخصه پیشرفت وتوسعه منظورمی دارند.





دسته بندی: مهندسی » سایر رشته های مهندسی

تعداد مشاهده: 4751 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 19

حجم فایل:339 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب ppt و در 19 اسلاید، قابل ویرایش.