تحقیق خصوصیات مدیر نمونه

دسته بندي : علوم انسانی » معارف اسلامی
دانلود تحقیق با موضوع خصوصیات مدیر نمونه،
در قالب word و در 18 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
كاملاً روشن است كه سرنوشت هر سازمان را مديران آن سازمان تعيين مي‌كنند. درهر سازمان، هر چند امكانات فراوان و كاركنان لايق و كارداني وجودد داشته باشد، ولي بدون رهبري و مديريت علاوه بر اينكه از استعدادها و سرمايه‌ها استفاده صحيح نمي‌شود. چه بسا امكانات و استعدادها تبديل به نيروي مخرب سازمان مي‌گردد.
يك مدير كاردان مي‌تواند سرمايه‌هاي اندك سازمان را افزايش دهد، استعدادهاي خفته را بيدار سازد و همه افراد را در يك جهت مشخص هدايت نمايد. در چنين سازماني همه افراد راه و مقصد خود را به خوبي مي‌شناسند و براي رسيدن به هدف، به دنبال رهبر و مدير خود مي‌شتابند.
روش گزينش مديران: گزينش مديران، مسئولان و سرپرستان از مشكل‌ترين و حساس‌ترين كارهاي هر كارفرماست، كوچكترين اشتباه در گزينش مديران، بزرگترين اشتباه در حق سازمان است كه حداقل نتيجه آن، از هم پاشيدگي تدريجي سازمان خواهدبود. لذا در‌مرحله گزينش‌افراد براي احراز پست‌ها، مسئوليت‌ها بايد دقت ويژه‌اي داشته، افراد را به روشي صحيح انتخاب كنيد. اگر در اين مرحله موفق شويد بيشترين وقت خود را به جاي اينكه صرف جابجايي مديران و رفع افسردگي و خيانت بركنارشدگان نماييد، صرف توسعه سازمان و بيرون راندن رقيبان از ميدان خواهيد نمود.
اصول گزينش مدير: الف) در امور كارگزاران ژرف بنگريد: برترين مدير اولين قدم در گزينش را مطالعه و تحقيق كامل درباره منتخبين مي‌داند. قبل از انتخاب افراد براي واگذاري مسئوليت‌ها، در مورد منتخبين خود تحقيق كامل نماييد، چرا كه وقتي پستي را واگذار مي‌كنيد، در واقع سرمايه‌ها و اختيارات آن شغل را نيز واگذار نماييد، پس خوب بينديشيد كه سرمايه‌ها و اختيارات را به چه كسي مي‌سپارد. اگر در مرحله گزينش، زمان بيشتري را صرف تحقيق و مطالعه در مورد منتخبين خود بنماييد، در آينده هرگز وقت و زماني را براي رفع گرفتاريهاي ناشي از گزينش اشتباه صرف نخواهيد كرد.
بر مبناي ارزيابي درست به كارشان گماريد:
مديران را قبل از انتخاب از جهات مختلف ارزيابي كنيد چون مقام مديريت در واقع مقام رهبري نيروها و سرمايه‌هاي سازمان است.

ملاكهاي ارزيابي براي گزينش مديران
1- امانتداري
امانتداري و درستكاري شخص را همراه با داشتن تخصص اولويت قرار دهد زيرا درستكاري بدون تخصص منجربه شكست مي‌شود و تخصص بدون امانتداري خيانت را در‌پي‌دارد كه هر كدام از اين دو ضربه بر پيكر سازمان است . يك مدير موفق بايد تخصص تنظيم كارها و مهارت لازم را در هدايت نيروها براي رسيدن به هدف داشته باشد و علاوه بر آن در امانتداري و درستكاري نيز برتر از سايري باشد تا ديگران نيز هرگز به فكر خيانت و سوء استفاده شغلي نباشند ...
دسته بندی: علوم انسانی » معارف اسلامی

تعداد مشاهده: 7642 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 18

حجم فایل:16 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 18 صفحه، قابل ویرایش.